Dział Techniczny
Kierownik: Janusz Bluszcz tel. 32 429 48 63
Do zakresu działania Działu Technicznego należy w szczególności:
- opracowywanie rocznych planów inwestycji i remontów zarządzanego zasobu, w zakresie zadań rzeczowych jak też ustalanie we współpracy z Głównym Księgowym wysokości środków przeznaczonych na ten cel,
- przygotowywanie, nadzór nad realizacją i rozliczanie zadań inwestycyjnych, remontowych oraz prac rozbiórkowych, kontrola i weryfikacja realizowanych inwestycji i remontów pod względem zgodności ich realizacji z zawartymi umowami i obowiązującymi przepisami oraz regulaminami wewnętrznymi,
- prowadzenie korespondencji związanej z realizowanymi inwestycjami i remontami oraz sprawami bieżącymi,
- przygotowywanie dokumentacji do postępowań o udzielenie zamówienia publicznego na wykonanie ekspertyz technicznych, inwentaryzacji technicznych i projektów budowlano-wykonawczych na obiekty remontowane, modernizowane lub przeznaczone do rozbiórki wraz z pozyskaniem niezbędnych zgód i pozwoleń,
- współpraca z Działem Zamówień Publicznych i Umów w zakresie:
- planu zamówień publicznych,
- przygotowania warunków technicznych przedmiotu zamówienia dla planowanych robót budowlanych, inwestycji i remontów oraz prac projektowych, dostaw mediów i technicznej obsługi,
- udział w pracach komisji przetargowych,
- prowadzenie rejestru umów dla robót budowlanych i remontowych w systemie informatycznym,
- przygotowanie dokumentacji i składanie wniosków w celu uzyskania dofinansowania z funduszy zewnętrznych,
- dokonywanie oceny stanu technicznego we współpracy z Działem Lokalowym zwalnianych lokali użytkowych i ustalanie zakresu potrzeb remontowych,
- przekazywanie placów budów wykonawcom przy współudziale właściwej Administracji Domów Mieszkalnych i innych uczestników procesu budowlanego lub remontowego,
- organizowanie odbiorów zakończonych zadań budowlanych, inwestycyjnych i remontowych, kompletowanie dokumentacji powykonawczej i odbiorowej, dokonywanie rozliczenia rzeczowo-finansowego zadania,
- dokonywanie zgłoszeń zakończonego zadania do nadzoru budowlanego zgodnie z wydanymi w pozwoleniu warunkami,
- dokonywanie odbioru robót remontowych w lokalach mieszkalnych wykonywanych na koszt przyszłego najemcy,
- dokonywanie rozliczeń kosztów wymiany stolarki okiennej i drzwiowej w lokalach wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy,
- typowanie i rozliczanie robót remontowych wykonanych przez najemców lokali użytkowych do wynajęcia,
- weryfikowanie i potwierdzanie kalkulacji szkody,
- opiniowanie instalowania tablic reklamowych i informacyjnych,
- wykonywanie przeglądów okresowej kontroli stanu technicznego budynków, lokali mieszkalnych i użytkowych, placów zabaw oraz ocena ich przydatności do użytkowania,
- akceptacja i bieżąca kontrola robót remontowo-budowlanych, wykonywanych siłami własnymi,
- współpraca z Administracjami, Działem Gospodarczym, Działem Lokalowym i Działem Gospodarczym w zakresie bieżącej eksploatacji zasobu,
- prowadzenie sprawozdawczości w zakresie remontów i inwestycji oraz opracowanie informacji dotyczących administrowanych budynków w zakresie eksploatacji,
Archiwum