Dział Windykacji
 Kierownik: Justyna Rener tel. 32 429 48 94
Do zakresu działania Działu Windykacji należy w szczególności:
- bieżąca analiza kartotek księgowych pod kątem zaległości w opłatach za lokale mieszkalne, użytkowe oraz regresy,
- wysyłanie wezwań do zapłaty zaległości w opłatach za lokale mieszkalne, użytkowe oraz regresy,
- przygotowywanie pozwów o zapłatę zaległości za lokale mieszkalne, użytkowe oraz regresy,
- przygotowywanie pozwów o zapłatę zaległości z tytułu należności nie wynikających z umowy najmu na podstawie pisemnej informacji działu merytorycznego,
- przekazywanie informacji do Działu Lokalowego o dłużnikach zalegających z czynszem celem wypowiedzenia umowy najmu,
- współpraca z radcą prawnym w zakresie spraw skierowanych do sądu,
- dokonywanie przeksięgowań zaległości na konta obejmujące należności sporne (dot. należności objętych pozwem o zapłatę) oraz na konta obejmujące należności zasądzone (dot. należności zasądzonych),
- dokonywanie przypisów na kartotece księgowej z tytułu kosztów sądowych i adwokackich poniesionych w związku z uzyskaniem tytułu wykonawczego,
- przenoszenie zapisów dotyczących spraw windykacyjnych dłużnika w przypadku zmiany lokalu,
- sporządzanie wezwań do realizacji wyroku,
- sporządzanie wniosków o wszczęcie, ograniczenie, zawieszenie oraz umorzenie postępowania egzekucyjnego,
- monitorowanie przebiegu postępowań egzekucyjnych prowadzonych przez komornika oraz analizowanie dokumentów otrzymywanych w toku sprawy,
- przygotowywanie skarg na działalność komornika prowadzącego egzekucję,
- przygotowywanie wniosków o wyjawienie majątku,
- przygotowywanie wniosków o wpis hipoteki przymusowej,
- udzielanie odpowiedzi na zapytania lokatorów,
- przygotowywanie wniosków o stwierdzenie nabycia spadku po zmarłych dłużnikach, na podstawie pisemnej informacji o zgonach lokatorów uzyskanej z ADM,
- prowadzenie mediacji mających na celu pomoc w wyborze najkorzystniejszej formy
działania w celu ograniczenia zadłużenia wobec Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej w Rybniku, - prowadzenie i monitorowanie wszelkich działań związanych z odpracowaniem zadłużenia przez lokatorów,
- prowadzenie procedur dotyczących rozkładania na raty lub odraczania terminu płatności należności,
- prowadzenie postępowań dotyczących umorzenia zaległości,
- rozpatrywanie wniosków o obniżkę czynszu,
- przygotowywanie informacji o prowadzonych sprawach oraz sprawozdań z podejmowanych rozstrzygnięć w zakresie stosowania ulg określonych w uchwale Rady Miasta Rybnika
Archiwum