Dział Windykacji
     Kierownik: Justyna Rener tel. 32 429 48 94


Do zakresu działania Działu Windykacji należy w szczególności:

  1.  bieżąca analiza kartotek księgowych pod kątem zaległości w opłatach za lokale mieszkalne, użytkowe oraz regresy,
  2. wysyłanie wezwań do zapłaty zaległości w opłatach za lokale mieszkalne, użytkowe oraz regresy,
  3. przygotowywanie pozwów o zapłatę zaległości za lokale mieszkalne, użytkowe oraz regresy,
  4. przygotowywanie pozwów o zapłatę zaległości z tytułu należności nie wynikających z umowy najmu na podstawie pisemnej informacji działu merytorycznego,
  5. przekazywanie informacji do Działu Lokalowego o dłużnikach zalegających z czynszem celem wypowiedzenia umowy najmu,
  6. współpraca z radcą prawnym w zakresie spraw skierowanych do sądu,
  7. dokonywanie przeksięgowań zaległości na konta obejmujące należności sporne (dot. należności objętych pozwem o zapłatę) oraz na konta obejmujące należności zasądzone (dot. należności zasądzonych),
  8. dokonywanie przypisów na kartotece księgowej z tytułu kosztów sądowych i adwokackich poniesionych w związku z uzyskaniem tytułu wykonawczego,
  9. przenoszenie zapisów dotyczących spraw windykacyjnych dłużnika w przypadku zmiany lokalu,
  10. sporządzanie wezwań do realizacji wyroku,
  11. sporządzanie wniosków o wszczęcie, ograniczenie, zawieszenie oraz umorzenie postępowania egzekucyjnego,
  12. monitorowanie przebiegu postępowań egzekucyjnych prowadzonych przez komornika oraz analizowanie dokumentów otrzymywanych w toku sprawy,
  13. przygotowywanie skarg na działalność komornika prowadzącego egzekucję,
  14. przygotowywanie wniosków o wyjawienie majątku,
  15. przygotowywanie wniosków o wpis hipoteki przymusowej,
  16. udzielanie odpowiedzi na zapytania lokatorów,
  17. przygotowywanie wniosków o stwierdzenie nabycia spadku po zmarłych dłużnikach, na podstawie pisemnej informacji o zgonach lokatorów uzyskanej z ADM,
  18. prowadzenie mediacji mających na celu pomoc w wyborze najkorzystniejszej formy
    działania w celu ograniczenia zadłużenia wobec Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej w Rybniku,
  19. prowadzenie i monitorowanie wszelkich działań związanych z odpracowaniem zadłużenia przez lokatorów,
  20. prowadzenie procedur dotyczących rozkładania na raty lub odraczania terminu płatności należności,
  21. prowadzenie postępowań dotyczących umorzenia zaległości,
  22. rozpatrywanie wniosków o obniżkę czynszu,
  23. przygotowywanie informacji o prowadzonych sprawach oraz sprawozdań z podejmowanych rozstrzygnięć w zakresie stosowania ulg określonych w uchwale Rady Miasta Rybnika
wpr.: , dnia: 2017-11-27 08:49:05 historia zmian dokumentu

Archiwum