Regulamin działania Komisji Mieszkaniowej 
 
§1.
Regulamin określa sposób działania Komisji Mieszkaniowej zwanej dalej Komisją.

§2.
Komisja jest organem powołanym przez Prezydenta Miasta Rybnika w zakresie określonym Uchwałą  nr 242/XV/2015 Rady Miasta Rybnika z dnia 19 listopada 2015 r. ( Dz.Urz. Woj. śl. poz 6066 z 2015 r. ) w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Miasta Rybnika, a w szczególności w sprawach dotyczących:
1) złożonych wniosków o przyznanie lub zamianę lokalu mieszkalnego,
2) regulacji tytułów prawnych do zajmowanych lokali mieszkalnych,
3) kontroli złożonych odwołań wnioskodawców,
4) opiniowania projektów list,
5) rozpatrywania uwag i zastrzeżeń  do projektów list.

§3.
1. Komisja powoływana na okres kadencji Prezydenta Miasta, który może odwołać poszczególnych członków Komisji, w szczególności z powodu naruszenia niniejszego regulaminu lub rezygnacji członka.
2. Zmiana lub uzupełnienie składu Komisji następuje w trybie przewidzianym dla jej powołania.
3. W przypadku powołania  nowego składu Komisji na pierwszym posiedzeniu członkowie Komisji wybierają Przewodniczącego i Zastępcę Przewodniczącego.
4. Przewodniczący, a w czasie jego nieobecności Zastępca Przewodniczącego, kieruje pracami Komisji  i reprezentuje ją na zewnątrz.
5. Każdy członek Komisji ma prawo i obowiązek uczestniczenia we wszystkich obradach Komisji.
6. Działalność  Komisji ma charakter społeczny.

§4.
1. Przewodniczący zwołuje posiedzenia Komisji w  zależności od potrzeb. 
2. Komisja na bieżąco ocenia poprawność kwalifikacji wniosków które uprzednio zostały sprawdzone pod względem kompletności.
3. W posiedzeniach Komisji biorą udział pracownicy Działu Lokalowego Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej w Rybniku, którzy przedstawiają sprawy do rozpatrzenia wymagające opinii Komisji.
4. Dopuszcza się możliwość obecności na posiedzeniach innych osób bez prawa głosu.
5. Komisja wypowiada się w formie opinii wpisanej w aktach rozpatrywanej sprawy i dodatkowo
w protokole z posiedzenia.
6. Obsługę administracyjną Komisji prowadzi Dział Lokalowy.

§5. 
1. Do obowiązków Komisji należy obiektywna i wnikliwa ocena sytuacji socjalno-mieszkaniowej gospodarstw domowych ubiegających się o przyznanie, zamianę lokalu mieszkalnego lub przyznanie tytułu prawnego do zajmowanego lokalu mieszkalnego, należącego do mieszkaniowego zasobu Miasta Rybnika, która  dokonywana jest w szczególności na podstawie:
1) analizy złożonych dokumentów,
2) przeprowadzonych wizji w miejscu zamieszkania wnioskodawców, których wniosek spełnia kryteria dochodowe i metrażowe wynikające z wyżej wymienionej Uchwały.
2. Komisja ustala zespoły wizytujące w celu sprawdzenia warunków mieszkaniowych wnioskodawców. 
3. Wizje przeprowadzane są przez co najmniej dwóch członków Komisji. Wizje mogą być przeprowadzane przy udziale pracownika Działu Lokalowego lub Kierownika Administracji Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej w Rybniku.

§6.
Komisja rozpatrując wnioski kieruje się:
1) przepisami prawa,
2) zasadą bezstronności,
3) względami społecznymi, wynikającymi z oceny stopnia zaspokojenia potrzeb mieszkaniowych
 i stanu zasobu mieszkaniowego Miasta Rybnika.

§7. 
1. Rozstrzygnięcia Komisji, zapadają w głosowaniu jawnym, zwykłą większością głosów
w obecności co najmniej połowy jej składu. W przypadku równej ilości głosów decyduje głos Przewodniczącego.
2. Członek Komisji zostaje wyłączony z prac nad opiniowaniem wniosku osoby, z którą pozostaje w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że stosunek ten może budzić uzasadnione wątpliwości co do jego obiektywizmu lub bezstronności, a także jeżeli jest krewnym lub powinowatym do drugiego stopnia włącznie.

§8.
Komisja opiniując  projekty rocznych list przydziału mieszkań i rozpatrując uwagi i zastrzeżenia do projektów list stosuje zasadę, że liczba osób umieszczonych na listach zależy od prognozowanej liczby mieszkań przeznaczonych do wynajmu i od stopnia zrealizowania zobowiązań.
wpr.: , dnia: 2016-03-07 10:29:21 historia zmian dokumentu