Załącznik do
Zarządzenia Nr 205/2010
Prezydenta Miasta Rybnika
z dnia 29.04.2010r.

Regulamin rozliczania nakładów poniesionych przez najemcę lokalu użytkowego będącego własnością lub w posiadaniu Miasta Rybnika.

Regulamin ustala zasady uzyskiwania przez najemców lokali użytkowych zgody na przeprowadzenie remontu i dokonania ulepszeń lokalu oraz warunki rozliczenia poniesionych nakładów w czynszu.

§ 1.
 Ilekroć w regulaminie jest mowa o:
  1. Wynajmującym - należy przez to rozumieć Zakład Gospodarki Mieszkaniowej w Rybniku,
  2. Najemcy - należy przez to rozumieć najemcę lokalu użytkowego lub osobęzajmującą lokal użytkowy na podstawie innego tytułu prawnego.

§ 2.

Nakłady poniesione na remont lub ulepszenie lokalu użytkowego mogą zostać rozliczone Najemcy w czynszu na zasadach określonych niniejszym regulaminem, gdy spełnione są łącznie następujące warunki:

  1. Najemca uzyskał pisemną zgodę Wynajmującego na przeprowadzenie remontu lub ulepszenie lokalu użytkowego i rozliczenie poniesionych nakładów w czynszu,
  2. Wynajmujący nadzorował wykonywane prace,
  3. Wynajmujący dokonał odbioru wykonanych prac,
  4. Najemca nie posiada zaległości w opłatach za najem lokalu użytkowego,
  5. Najemca dokonał nakładów do których nie był zobowiązany na podstawie obowiązujących postanowień umowy najmu.

§ 3.

 Ustala się następujący tryb udzielania zgody o której mowa w § 2 pkt. 1):

  1. Najemca składa pisemny wniosek o wyrażenie zgody na dokonanie we własnym zakresie prac remontowych lub ulepszeń lokalu wraz ze wstępnym kosztorysem,
  2. Wynajmujący rozpatruje wniosek biorąc pod uwagę:
    • konieczność przeprowadzenia wnioskowanych prac,
    • stan techniczny elementów objętych wnioskiem,
    • interes Wynajmującego oraz Najemcy,
  3. W przypadku kiedy wniosek Najemcy jest uzasadniony, Wynajmujący wydaje Najemcy pisemną zgodę na wykonanie prac. Zgoda określa:
    • zakres prac,
    • wskazanie na jakich warunkach będzie możliwe dokonanie rozliczenia nakładów w czynszu oraz określenie maksymalnej kwoty możliwej do rozliczenia,
    • zastrzeżenia, że: wszelkie prace odbywać się będą pod nadzorem wyznaczonego pracownika Wynajmującego oraz że każdy zakończony etap prac będzie podlegał odbiorowi  dokonanemu przez Wynajmującego, pod rygorem braku możliwości rozliczenia dokonanych nakładów.

§ 4.

Ustala się następujące zasady rozliczenia nakładów poniesionych przez Najemcę na remont lub ulepszenie lokalu użytkowego:

  1. wartość poniesionych przez Najemcę nakładów ustala się w oparciu o przedłożone faktury ( w oryginale) wystawione zgodnie z zatwierdzonym przez Wynajmującego kosztorysem powykonawczym, jednak po cenach nie wyższych od średnich cen podanych dla standardowych materiałów i robót  w SEKOBUDZIE dla danego kwartału,
  2. rozliczeniu podlegają prace w zakresie udzielonej zgody Wynajmującego do wysokości ustalonej przez strony maksymalnej kwoty możliwej do rozliczenia,
  3. rozliczenia nakładów dokonuje się poprzez obniżenie maksymalnie o 50% czynszu najmu do czasu pokrycia uzgodnionej wartości poniesionych nakładów. Strony w formie pisemnego porozumienia potwierdzają wartość nakładów podlegających rozliczeniu oraz ustalona wysokość obniżonego czynszu za dane miesiące w okresie rozliczenia nakładów.

§ 5.

  1. Jeżeli Najemca przyczynił się do złego stanu elementów technicznych lokalu Wynajmujący wydaje zgodę na dokonanie remontu lub wymiany bez możliwości rozliczenia poniesionych nakładów.
  2. W przypadku rozwiązania umowy najmu przez Najemcę nie przysługuje mu roszczenie o zwrot nierozliczonych nakładów.

§ 6.

W uzasadnionych przypadkach Wynajmujący za zgodą Prezydenta Miasta może określić inne sposoby rozliczeń nakładów poniesionych przez Najemców.

wpr.: , dnia: 2011-12-07 12:29:21 historia zmian dokumentu