Regulamin określa sposób powoływania, skład, zakres i sposób działania oraz kompetencje Komisji Mieszkaniowej zwanej dalej Komisją


 

Załącznik do
Zarządzenia Nr. 528/2008
Prezydenta Miasta Rybnika
z dnia 20.11.2008r.

 

Regulamin określa sposób powoływania, skład, zakres i sposób działania oraz kompetencje Komisji Mieszkaniowej zwanej dalej Komisją

 

  1. Komisja jest społecznym organem opiniodawczym w sprawach lokalowych.
  2. Członków Komisji powołuje i odwołuje Prezydent Miasta Rybnika w drodze zarządzenia.
  3. W skład Komisji wchodzą: czterej przedstawiciele Rady Miasta Rybnika, dwaj przedstawiciele Ośrodka Pomocy Społecznej, przedstawiciel Polskiego Związku Emerytów, Rencistów i Inwalidów, Kierownicy Administracji Domów Mieszkalnych Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej, pracownik Działu Lokalowego Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej.
  4. Komisja na pierwszym posiedzeniu wybiera ze swego grona Przewodniczącego i jego Zastępcę, którego może upoważnić do występowania w swoim imieniu.
  5. Pracą Komisji kieruje Przewodniczący, który reprezentuje ją na zewnątrz.
  6. Przewodniczący, który stosownie do potrzeb powołuje zespoły wizytujące w celu sprawdzenia warunków mieszkaniowych wnioskodawców.
  7. Do zakresu działania Komisji należy:
    • opiniowanie wniosków osób ubiegających się o przyznanie lokali mieszkalnych,
    • sprawdzenie warunków mieszkaniowych na podstawie wizji w terenie,
    • rozpatrywanie złożonych zastrzeżeń do projektu listy.
  8. Komisja wypowiada się w formie opinii wpisanej i uzasadnionej w aktach rozpatrywanej sprawy i dodatkowo w protokole z posiedzenia, na którym sprawę rozpatrywano.
  9. Dla wyrażenia opinii niezbędna jest na posiedzeniu obecność co najmniej połowy członków Komisji.
  10. Opinie Komisji w sprawach indywidualnych zapadają większością głosów członków Komisji obecnych na posiedzeniu. W przypadku równej ilości głosów decydujący jest głos przewodniczącego.
  11. Komisja rozpatruje sprawy na wniosek Kierownika Działu Lokalowego, który wporozumieniu z Przewodniczącym Komisji zwołuje posiedzenie w zależności od potrzeb.
  12. W posiedzeniu Komisji bierze udział Kierownik lub pracownik Działu Lokalowego, który przedstawia sprawy do rozpatrzenia wymagające zajęcia stanowiska przez Komisję.
  13. Kierownik Działu Lokalowego jest upoważniony do wnioskowania o rozpatrzenie sprawy przez Komisję w oparciu o ustalenia wizji dokonanej u wnioskodawcy przy udziale Komisji.
  14. Proponowana kolejność zakwalifikowania do załatwienia w danym roku kalendarzowym wniosków o przyznanie mieszkań uzależniona jest od uzyskanej liczby punktów.
  15. Członek Komisji jest wyłączony z rozpatrywania sprawy mieszkaniowej swoich bliskich, w której jest stroną albo pozostaje z jedną ze stron w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że może on mieć wpływ na wyrażoną opinię.
  16. Członkowie Komisji są zobowiązani zachować w tajemnicy wszelkie dane, informacje udostępnione im w ramach prac Komisji. 
  17. Kierownik Działu Lokalowego zobowiązany jest do bieżącego informowania Komisji o aktualnym stanie i zachodzących zmianach w obowiązujących przepisach oraz na żądanie Komisji do udzielania dodatkowych wyjaśnień.
  18. Członkowie Komisji otrzymują zaświadczenie o pełnionej funkcji  i upoważnienie do sprawdzania warunków mieszkaniowych osób ubiegających się o przyznanie mieszkania.

 

wpr.: , dnia: 2012-04-16 14:28:38 historia zmian dokumentu

Archiwum