Załącznik do
Zarządzenia Nr. 528/2008
Prezydenta Miasta Rybnika
z dnia 20.11.2008r.
Regulamin określa sposób powoływania, skład, zakres i sposób działania oraz kompetencje Komisji Mieszkaniowej zwanej dalej Komisją
- Komisja jest społecznym organem opiniodawczym w sprawach lokalowych.
- Członków Komisji powołuje i odwołuje Prezydent Miasta Rybnika w drodze zarządzenia.
- W skład Komisji wchodzą: czterej przedstawiciele Rady Miasta Rybnika, dwaj przedstawiciele Ośrodka Pomocy Społecznej, przedstawiciel Polskiego Związku Emerytów, Rencistów i Inwalidów, Kierownicy Administracji Domów Mieszkalnych Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej, pracownik Działu Lokalowego Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej.
- Komisja na pierwszym posiedzeniu wybiera ze swego grona Przewodniczącego i jego Zastępcę, którego może upoważnić do występowania w swoim imieniu.
- Pracą Komisji kieruje Przewodniczący, który reprezentuje ją na zewnątrz.
- Przewodniczący, który stosownie do potrzeb powołuje zespoły wizytujące w celu sprawdzenia warunków mieszkaniowych wnioskodawców.
- Do zakresu działania Komisji należy:
- opiniowanie wniosków osób ubiegających się o przyznanie lokali mieszkalnych,
- sprawdzenie warunków mieszkaniowych na podstawie wizji w terenie,
- rozpatrywanie złożonych zastrzeżeń do projektu listy.
- Komisja wypowiada się w formie opinii wpisanej i uzasadnionej w aktach rozpatrywanej sprawy i dodatkowo w protokole z posiedzenia, na którym sprawę rozpatrywano.
- Dla wyrażenia opinii niezbędna jest na posiedzeniu obecność co najmniej połowy członków Komisji.
- Opinie Komisji w sprawach indywidualnych zapadają większością głosów członków Komisji obecnych na posiedzeniu. W przypadku równej ilości głosów decydujący jest głos przewodniczącego.
- Komisja rozpatruje sprawy na wniosek Kierownika Działu Lokalowego, który wporozumieniu z Przewodniczącym Komisji zwołuje posiedzenie w zależności od potrzeb.
- W posiedzeniu Komisji bierze udział Kierownik lub pracownik Działu Lokalowego, który przedstawia sprawy do rozpatrzenia wymagające zajęcia stanowiska przez Komisję.
- Kierownik Działu Lokalowego jest upoważniony do wnioskowania o rozpatrzenie sprawy przez Komisję w oparciu o ustalenia wizji dokonanej u wnioskodawcy przy udziale Komisji.
- Proponowana kolejność zakwalifikowania do załatwienia w danym roku kalendarzowym wniosków o przyznanie mieszkań uzależniona jest od uzyskanej liczby punktów.
- Członek Komisji jest wyłączony z rozpatrywania sprawy mieszkaniowej swoich bliskich, w której jest stroną albo pozostaje z jedną ze stron w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że może on mieć wpływ na wyrażoną opinię.
- Członkowie Komisji są zobowiązani zachować w tajemnicy wszelkie dane, informacje udostępnione im w ramach prac Komisji.
- Kierownik Działu Lokalowego zobowiązany jest do bieżącego informowania Komisji o aktualnym stanie i zachodzących zmianach w obowiązujących przepisach oraz na żądanie Komisji do udzielania dodatkowych wyjaśnień.
- Członkowie Komisji otrzymują zaświadczenie o pełnionej funkcji i upoważnienie do sprawdzania warunków mieszkaniowych osób ubiegających się o przyznanie mieszkania.