Regulamin Komisji MieszkaniowejRegulamin działania Komisji Mieszkaniowej §1. Regulamin określa sposób działania Komisji Mieszkaniowej zwanej dalej Komisją. §2. Komisja jest organem powołanym przez Prezydenta Miasta Rybnika w zakresie określonym Uchwałą nr 242/XV/2015 Rady Miasta Rybnika z dnia 19 listopada 2015 r. ( Dz.Urz. Woj. śl. poz 6066 z 2015 r. ) w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Miasta Rybnika, a w szczególności w sprawach dotyczących: 1) złożonych wniosków o przyznanie lub zamianę lokalu mieszkalnego, 2) regulacji tytułów prawnych do zajmowanych lokali mieszkalnych, 3) kontroli złożonych odwołań wnioskodawców, 4) opiniowania projektów list, 5) rozpatrywania uwag i zastrzeżeń do projektów list. §3. 1. Komisja powoływana na okres kadencji Prezydenta Miasta, który może odwołać poszczególnych członków Komisji, w szczególności z powodu naruszenia niniejszego regulaminu lub rezygnacji członka. 2. Zmiana lub uzupełnienie składu Komisji następuje w trybie przewidzianym dla jej powołania. 3. W przypadku powołania nowego składu Komisji na pierwszym posiedzeniu członkowie Komisji wybierają Przewodniczącego i Zastępcę Przewodniczącego. 4. Przewodniczący, a w czasie jego nieobecności Zastępca Przewodniczącego, kieruje pracami Komisji i reprezentuje ją na zewnątrz. 5. Każdy członek Komisji ma prawo i obowiązek uczestniczenia we wszystkich obradach Komisji. 6. Działalność Komisji ma charakter społeczny. §4. 1. Przewodniczący zwołuje posiedzenia Komisji w zależności od potrzeb. 2. Komisja na bieżąco ocenia poprawność kwalifikacji wniosków które uprzednio zostały sprawdzone pod względem kompletności. 3. W posiedzeniach Komisji biorą udział pracownicy Działu Lokalowego Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej w Rybniku, którzy przedstawiają sprawy do rozpatrzenia wymagające opinii Komisji. 4. Dopuszcza się możliwość obecności na posiedzeniach innych osób bez prawa głosu. 5. Komisja wypowiada się w formie opinii wpisanej w aktach rozpatrywanej sprawy i dodatkowo w protokole z posiedzenia. 6. Obsługę administracyjną Komisji prowadzi Dział Lokalowy. §5. 1. Do obowiązków Komisji należy obiektywna i wnikliwa ocena sytuacji socjalno-mieszkaniowej gospodarstw domowych ubiegających się o przyznanie, zamianę lokalu mieszkalnego lub przyznanie tytułu prawnego do zajmowanego lokalu mieszkalnego, należącego do mieszkaniowego zasobu Miasta Rybnika, która dokonywana jest w szczególności na podstawie: 1) analizy złożonych dokumentów, 2) przeprowadzonych wizji w miejscu zamieszkania wnioskodawców, których wniosek spełnia kryteria dochodowe i metrażowe wynikające z wyżej wymienionej Uchwały. 2. Komisja ustala zespoły wizytujące w celu sprawdzenia warunków mieszkaniowych wnioskodawców. 3. Wizje przeprowadzane są przez co najmniej dwóch członków Komisji. Wizje mogą być przeprowadzane przy udziale pracownika Działu Lokalowego lub Kierownika Administracji Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej w Rybniku. §6. Komisja rozpatrując wnioski kieruje się: 1) przepisami prawa, 2) zasadą bezstronności, 3) względami społecznymi, wynikającymi z oceny stopnia zaspokojenia potrzeb mieszkaniowych i stanu zasobu mieszkaniowego Miasta Rybnika. §7. 1. Rozstrzygnięcia Komisji, zapadają w głosowaniu jawnym, zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy jej składu. W przypadku równej ilości głosów decyduje głos Przewodniczącego. 2. Członek Komisji zostaje wyłączony z prac nad opiniowaniem wniosku osoby, z którą pozostaje w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że stosunek ten może budzić uzasadnione wątpliwości co do jego obiektywizmu lub bezstronności, a także jeżeli jest krewnym lub powinowatym do drugiego stopnia włącznie. §8. Komisja opiniując projekty rocznych list przydziału mieszkań i rozpatrując uwagi i zastrzeżenia do projektów list stosuje zasadę, że liczba osób umieszczonych na listach zależy od prognozowanej liczby mieszkań przeznaczonych do wynajmu i od stopnia zrealizowania zobowiązań. wpr.: , dnia: 2016-03-07 10:29:21 historia zmian dokumentu Archiwum |