Regulamin rozliczania kosztów wywozu odpadów komunalnych z budynków wielolokalowych administrowanych/zarządzanych przez Zakład Gospodarki Mieszkaniowej w Rybniku.
Regulamin rozliczania kosztów wywozu odpadów komunalnych z budynków wielolokalowych administrowanych/zarządzanych przez Zakład Gospodarki Mieszkaniowej w Rybniku. Podstawa prawna: Ustawa z dnia 13.09.1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( tekst jednolity Dz. U z 2005 r. Nr 236, poz. 2008 z późn.zm.), Ustawa z dnia 27.04.2001 o odpadach (tekst jednolity Dz.U. z 2007 r. Nr 39, poz. 251 z późn. zm.). - Ustalenia niniejszego regulaminu mają zastosowanie do rozliczania kosztów wywozu odpadów komunalnych z budynków administrowanych/zarządzanych przez Zakład Gospodarki Mieszkaniowej w Rybniku (zwany dalej Zakładem) wyposażonych w osobne pojemniki oraz w sytuacjach kiedy jeden pojemnik przypada na dwa lub więcej budynków.
- Rozliczenia za wywóz odpadów dokonuje się na podstawie potwierdzonych przez administracje dokumentów stwierdzających usunięcie odpadów przez firmę, z którą Zakład ma zawartą umowę.
- Pomiędzy użytkowników lokali zostają rozliczone wyłącznie koszty, ponoszone przez Zakład, związane z wywozem odpadów komunalnych.
- Podstawowym parametrem obliczeniowym dla lokali mieszkalnych jest ilość osób pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym, w rozumieniu ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych. (Dz. U. Nr 71, poz. 734 z późn. zm.).
- Podstawowym parametrem obliczeniowym dla lokali użytkowych jest ilość osób faktycznie zatrudnionych.
- Dla lokali użytkowych przyjmuje się dodatkowe zasady obliczeń:
- dla lokali z przeznaczeniem na lokal o charakterze biurowym 1 osoba zatrudniona = 1 osoba przeliczeniowa,
- dla lokali np. sklepy, punkty usługowe 1 osoba zatrudniona = 3 osoby przeliczeniowe,
- dla restauracji i barów 1 osoba zatrudniona = 6 osób przeliczeniowych.
- Użytkownicy lokali mieszkalnych i użytkowych są zobowiązani do bieżącego powiadamiania o zmianie ilości osób pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym lub zatrudnionych w lokalach, które użytkują.
- Przyjmuje się podstawowy, 12 miesięczny okres rozliczeniowy pokrywający się z rokiem kalendarzowym, z tym że w 2009 roku okres rozliczeniowy obejmuje miesiące od kwietnia 2009 r. do grudnia 2009 r.
- Przez okres rozliczeniowy użytkownicy lokali zobowiązani są ponosić opłaty w formie zaliczek, wnoszonych w terminie opłat czynszowych.
- Zaliczki na kolejny okres ustalane są na podstawie danych wynikających z rozliczenia poprzedniego okresu.
- Po ustaleniu faktycznej wysokości kosztów wywozu odpadów (w tym wielkogabarytowych) przypadających w roku na dany lokal, Zakład jest zobowiązany, w terminie do końca marca następnego roku, do pisemnego przedstawienia użytkownikom lokali rozliczenia tych kosztów.
- W przypadku uiszczenia przez użytkownika lokalu zaliczek przewyższających koszty wywozu odpadów w danym okresie rozliczeniowym, Zakład zalicza nadpłatę na poczet przyszłych opłat informując o tym pisemnie użytkownika lokalu.
- W przypadku wystąpienia niedopłaty w danym okresie rozliczeniowym ustala się obowiązek jej uregulowania przez użytkownika lokalu w terminie do końca miesiąca kwietnia następnego roku.
- W przypadkach szczególnych, zwłaszcza w takich gdzie koszty wywozu odpadów przypadających na użytkownika lokalu przekraczają dwukrotnie średni koszt wywozu odpadów i użytkownicy lokali byliby obciążeni z tego tytułu ponad miarę, dopuszcza się możliwość innego sposobu rozliczania polegającego na przyjęciu normy kosztów wywożonych odpadów w wysokości 200 % średniego kosztu wywozu. W takich przypadkach odpowiednie administracje zobowiązane są do prowadzenia stałego monitoringu i szczegółowych analiz w tym zakresie.
- W przypadku, gdy jeden pojemnik na odpady przypada na dwa lub więcej budynków rozliczenia stosuje się wg wyżej opisanych zasad. Rozliczenie kosztów następuje z uwzględnieniem wszystkich osób zamieszkujących lub zatrudnionych w tych budynkach.
- Wywóz odpadów ogólnobudowlanych powstałych w trakcie remontów lokali mieszkalnych lub lokali użytkowych odbywa się we własnym zakresie użytkownika lokalu lub na jego koszt.
Archiwum
|